Als organisatie wil je zeker er zeker van zijn dat je gebruikers op een goede manier alle applicaties kunnen gebruiken. Maar inzicht of dit ook daadwerkelijk het geval is, blijft achterwege. Daarom biedt Wentzo de mogelijkheid om UXI’s, oftewel User Experience Insight sensoren, toe te voegen in jouw netwerk. Daarmee krijg je onafhankelijk inzicht in de prestaties van jouw netwerk en applicaties!
Vanuit diverse managementplatformen is de kwaliteit van netwerkcomponenten, zoals AccessPoints en switches, goed te monitoren. Een UXI geeft echter onafhankelijk inzicht in het functioneren van de gehele keten. Van applicaties lokaal of in de cloud, tot aan de netwerkswitches en het WiFi signaal. Vanuit het UXI dashboard worden duidelijke inzichten en rapportages beschikbaar gesteld. Hapert er een onderdeel in de keten, dan is het mogelijk om triggers in te stellen en bijvoorbeeld een automatische incidentmelding te genereren.
En is er sprake van een storing? Dan krijg je binnen het dashboard snel en helder inzicht in de oorzaak. Met een opgeslagen (dynamic) packet capture wordt het mogelijk om tot in detail de storing te analyseren. En dankzij een duidelijke root cause analyse krijg je snel inzicht waardoor de problemen worden veroorzaakt. Data waarop gerapporteerd wordt betreft onder andere: connectivity, throughput, latency, jitter, packet loss, web server response time, web application transaction time en VoIP MoS score.
Heb jij veel studenten die verbinding maken met eduroam of maakt jouw organisatie juist gebruik van Microsoft Teams of Salesforce? Deze en veel meer applicaties zijn ook te testen met een UXI. Zo is het mogelijk om een capture te maken van een handeling binnen een applicatie en deze in te voeren in de sensor. De sensor zal deze applicaties actief en op continue basis testen. Hiermee krijg je daadwerkelijk inzicht in de kwaliteit die jouw gebruikers ervaren.