Skip navigation Menu

Netwerk monitoring

Proactief én persoonlijk

Als innovatieve netwerkspecialist zit Wentzo Wireless niet stil. Naast Site Surveys, hardware configuratie en netwerkinstallaties zorgen wij ook voor de monitoring van uw netwerk. Dit gebeurt in ons moderne Wireless Network Operations Center (WNOC). Naast verhelpen van storingen, voorkomen wij draadloze netwerkproblemen door actieve monitoring. Dit is persoonlijke support op maat!

 

In het Wentzo WNOC zijn onze network engineers continu voor u bezig. Of het nou gaat om een offline AccessPoint, een trage internetverbinding of een connectiviteitsprobleem op locatie, onze support medewerkers staan altijd voor u klaar. Zo ook eerstelijns Support Medewerker Kevin Wolbert: “Zodra een AccessPoint bij een klant offline gaat krijgen wij direct een melding. Wij zoeken uit wat de oorzaak is en zorgen voor een gepaste oplossing!” Buiten WiFi monitoring, houden wij uw hele netwerk in de gaten.

Voorspellend oog

Bij veel klanten installeert Wentzo een sonde op locatie, bijvoorbeeld een PRTG sensor. Zo’n sensor voert constant checks uit naar de AccessPoints en de achterliggende gebieden, zoals het LAN. De sensor controleert onder andere de PING tijd, de CPU’s en de beschikbare ruimte op het AccessPoint. Wanneer er een AccessPoint offline gaat krijgt ons NOC direct een melding. In veel gevallen verhelpen wij zo’n eenmalig incident direct op afstand. Zo kan het zijn dat een klant de storing niet eens merkt, terwijl wij het al hebben opgelost. In het geval van meerdere incidenten spreken we van ‘problem management’. Samen met onze klant gaan we de storing verhelpen, indien nodig op locatie.

In het verleden behaalde resultaten.. Bieden garantie voor de toekomst!

Naast troubleshooting en monitoring kijkt ons WNOC naar ‘Trends & Analyses’. We rapporteren het gedrag van WiFi netwerken en bijbehorende hardware over een bepaalde periode. Bijvoorbeeld door een sensor op locatie te plaatsen, die zich gedraagt als een client. Op basis van deze resultaten brengen wij rapportages uit met toekomstvoorspellingen. Bovendien geven we advies voor het optimaal functioneren van uw netwerk. Signaleren wij een grote groei in het aantal devices per AccessPoint? Dan adviseren we een toekomstbestendige AccessPoint upgrade. Zo zorgen we samen voor een sterk netwerk, niet alleen voor u, maar voor iedere netwerkgebruiker.

De toekomst: WaaS Portal

Wentzo ontwikkelt momenteel een nieuwe persoonlijke monitoringstool, de WaaS Portal. De WaaS Portal is onderdeel van het WaaS concept waarbij u WiFi als een dienst afneemt. In het dashboard bundelen we alle informatie voor optimale monitoring. De Portal maken we compatibel met al onze monitoringssoftware, dit zorgt voor efficiënte oplossingen. Voorbeeld: Een PRTG sonde signaleert een afwijking bij een AccessPoint en meldt dit instant bij de WaaS Portal. U krijgt als klant krijgt direct instructies hoe deze afwijking verholpen kan worden. Komt u er niet uit? Dan belt u ons WNOC. Op deze manier tillen wij onze support naar een nog hoger niveau!